loading

 

  • Zasięg Corsy‑e i Mokki‑e zmierzony w cyklu WLTP1 zwiększył się odpowiednio do 359 i 338 km
  • Wydłużenie rzeczywistego zasięgu dzięki optymalizacji pompy ciepła, reduktora i ogumienia
  • Opel oferuje już dziewięć zelektryfikowanych samochodów osobowych i dostawczych

 

Rüsselsheim. Ciągły rozwój modeli Opel Corsa‑eOpel Mokka‑e zaowocował znacznym zwiększeniem ich zasięgu – mierzonego nie tylko w cyklu WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), ale także w rzeczywistej eksploatacji.

Obecny na rynku od 2019 r. i nagradzany Opel Corsa‑e może przejechać na jednym ładowaniu do 359 kilometrów1 według cyklu WLTP, co oznacza wzrost o około siedem procent. Zasięg Mokki‑e, dostępniej w sprzedaży od 2020 r. i uhonorowanej ostatnio słynną „Złotą Kierownicą 20212, zwiększył się do 338 km1 (WLTP).

Wydłużenie zasięgu uzyskano między innymi dzięki optymalizacji układów HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja) oraz napędu w Oplach Corsa‑e i Mokka‑e.

Sprawność pompy ciepła, która nagrzewa i schładza wnętrze oraz należy do standardowego wyposażenia w obu modelach, jest obecnie jeszcze wyższa niż wcześniej. Pompy ciepła są bardziej wydajne niż konwencjonalne systemy HVAC, ponieważ wymagają mniejszej ilości energii z akumulatora, co przekłada się na zasięg. Klienci zauważą poprawę pod tym względem zwłaszcza w okresie zimowym.

Zwiększony zasięg to także zasługa nowego reduktora w przekładni oraz 16‑ (Corsa‑e) i 17‑calowych (Mokka‑e) opon o klasie efektywności A+.

Opel Corsa‑e i Opel Mokka‑e stanowią część kompleksowej ofensywy elektryfikacyjnej realizowanej przez niemiecką markę o bogatych tradycjach. Opel ma w swojej ofercie już dziewięć zelektryfikowanych linii modelowych, zarówno w segmencie lekkich pojazdów użytkowych, jak i samochodów osobowych. Całe portfolio marki zostanie w pełni zelektryfikowane do 2024 r. Od 2028 r. firma Opel w Europie skupi się wyłącznie na pojazdach w pełni elektrycznych.

 


[1] Wersja na rynek niemiecki. Zasięg ustalono zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od codziennych warunków i czynników takich jak indywidualny styl jazdy, charakterystyka trasy, temperatura zewnętrzna, a także korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji oraz funkcji wstępnego rozgrzewania lub schładzania wnętrza na postoju.

[2] AUTO BILD nr 45/2021 i BILD am SONNTAG nr 46/2021; kategoria „najlepszy samochód do 25 000 EUR” z uwzględnieniem dotacji środowiskowej.

Do góry