loading

  • Nowy Grandland już za 124 000 zł w Polsce
  • Flagowa hybryda plug‑in oraz diesel i silnik benzynowy
  • W pełni cyfrowy kokpit Opel Pure Panel z panoramicznymi wyświetlaczami
  • Reflektory pikselowe IntelliLux LED®, Night Vision i elektryczny napęd na wszystkie koła

 

Rüsselsheim/Warszawa. Polscy klienci już mogą składać zamówienia na nowego Opla Grandlanda — flagowego SUV-a marki Opel z nową stylistyką, innowacyjnymi technologiami i gamą wysoce efektywnych zespołów napędowych, wśród których są też hybrydy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu. Nawet podstawowa wersja Grandlanda Business Edition w cenie od 124 000 zł1 jest wyposażona w najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę i oferuje niespotykanie wysoki komfort.

„Polscy klienci już mogą składać zamówienia na nowego Opla Grandlanda, naszego flagowego SUV‑a” — mówi Adam Męciński, dyrektor marki Opel w Polsce. „Nowy Grandland wyróżnia się sportowo-elegancką stylistyką nadwozia i wnętrza, bogatym wyposażeniem oraz systemami wspomagającymi kierowcę znanymi z wyższych segmentów rynku. Klienci mają do wyboru bardzo oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne oraz mocne hybrydy plug‑in z opcjonalnym elektrycznym napędem na wszystkie koła. Wszystkie ceny skalkulowano na przystępnym poziomie”.

Już w podstawowej wersji Business Edition nowego Grandlanda użytkownicy mogą cieszyć się wnętrzem wyposażonym w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel, integrujący wyświetlacze kierowcy oraz ekran systemu multimedialnego z radiem cyfrowym, Bluetooth i projekcją telefonu. Na komfort kierowcy i pasażerów doskonale wpłyną oferowane w standardzie podgrzewane przednie fotele, podgrzewana kierownica (dotyczy wersji z manualną skrzynią biegów) oraz podgrzewana szyba przednia, a także przyciemniane szyby czy możliwość podpięcia sprzętu elektronicznego do gniazda 230V w drugim rzędzie. Ponadto już podstawowa wersja wyposażenia Business Edition zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, oferując takie standardowe funkcje, jak system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystenta utrzymania w pasie ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. Bezpieczeństwo użytkowania podnoszą również przednie i tylne czujniki parkowania, asystent parkowania automatycznego, kamera cofania oraz system monitorowania martwego pola.

Zadbano też o odpowiednie osiągi. Podstawowa wersja Business Edition jest wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozwijają moc 96 kW/130 KM (zużycie paliwa z sześciobiegową przekładnią manualną wg NEDC2: 6,2–5,8 l/100 km w cyklu miejskim, 4,9–4,5 l/100 km poza miastem, 5,4-5,0 l/100 km w cyklu mieszanym, 124–114 g/km CO2; WLTP3: 7,1–5,9 l/100 km w cyklu mieszanym, 161–133 g/km CO2).

Klienci chcący poruszać się bezemisyjnie z napędem elektrycznym mają do wyboru dwie mocne hybrydy plug‑in. Nowy Grandland Hybrid w wersji GS Line oferowany jest w cenie już od 185 700 zł. Zużycie paliwa w nowym Grandlandzie Hybrid wynosi wg WLTP2 (w cyklu mieszanym): 1,8–1,3 l/100 km, 41–29 g/km CO2; NEDC1: 1,9–1,5 l/100 km, 43–34 g/km CO2).

Mocne i oszczędne: Opel Grandland Hybrid i Hybrid4

Grandland Hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra oraz silnikiem elektrycznym napędzającym koła przednie dysponuje łączną mocą systemu 165 kW/224 KM oraz rozwija do 360 Nm momentu obrotowego. Zespół napędowy Grandlanda Hybrid składa się z turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijającego moc 133 kW/180 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP4: 1,8–1,3 l/100 km, 41–29 g/km CO2; NEDC5: 1,9–1,5 l/100 km, 43–34 g/km CO2), silnika elektrycznego o mocy 81,2 kW/110 KM oraz akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh. Silnik elektryczny jest sprzężony ze zelektryfikowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną, a samochód z takim napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym Grandland może rozpędzić się do 135 km/h. Maksymalna prędkość samochodu to 225 km/h.

Klienci zainteresowani napędem na wszystkie koła znajdą w nowym Oplu Grandlandzie to, czego szukają. Grandland Hybrid4 w odmianie 4x4 z dodatkowym silnikiem elektrycznym na tylnej osi (83 kW/113 KM) dysponuje łączną mocą systemu 221 kW/300 KM i rozwija 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zużycie paliwa wg WLTP1: 1,7–1,2 l/100 km, 39–28 g/km CO2; NEDC2: 1,6–1,5 l/100 km, 37–33 g/km CO2; wartości ważone, w cyklu mieszanym). Przedni silnik elektryczny przekazuje moc na przednie koła za pośrednictwem sterowanej elektrycznie ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Drugi silnik, wraz z mechanizmem różnicowym, jest zintegrowany z tylną osią. Tylny silnik elektryczny zapewnia Grandlandowi Hybrid4 stały napęd na wszystkie koła, gwarantujący optymalną przyczepność. Ponadto wysoki moment obrotowy silników elektrycznych jest dostępny od pierwszego muśnięcia pedału przyspieszenia i zapewnia optymalną przyczepność na luźnej nawierzchni. Nowy model oferuje osiągi na poziomie porównywalnym z samochodami sportowymi: przyspieszenie 0–100 km/h w 6,1 sekundy i prędkość maksymalną 235 km/h.

Kierowca Grandlanda Hybrid4 może wybierać spośród czterech trybów jazdy — „Electric”, „Hybrid”, „All-Wheel Drive” i „Sport”. W trybie hybrydowym kompaktowy SUV automatycznie dopasowuje charakterystykę napędu pod kątem najwyższej efektywności. W mieście kierowca może włączyć tryb elektryczny i przejechać w nim 65–55 kilometrów w cyklu WLTP1 (69–67 km wg NEDC2) bez emisji spalin. Elektryczny napęd na wszystkie koła gwarantuje znakomite właściwości jezdne w każdych warunkach drogowych. Zapewnia to nie tylko mnóstwo frajdy z jazdy, ale także poczucie wszechstronnego bezpieczeństwa.

W samochodzie działa system przechwytywania energii kinetycznej w czasie hamowania, która w przeciwnym razie ulegałaby rozproszeniu w postaci ciepła. Użytkownik ma do wyboru dwa tryby pracy układu odzyskiwania energii, w których silniki elektryczne działają jak generatory, a wytworzona energia elektryczna wraca do akumulatora o pojemności 13,2 kWh.

Kompletna gama zespołów napędowych: oszczędne silniki benzynowy i wysokoprężny

Kierowca może swobodnie wybierać tryb jazdy w zależności od swoich wymagań i preferencji. Silniki spalinowe uzupełniające ofertę zespołów napędowych w nowym Oplu Grandlandzie również charakteryzują się wysoką wydajnością i niskim spalaniem. Czterocylindrowy diesel o pojemności 1,5 litra i mocy 96 kW/130 KM rozwija 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 1750 obr./min i jest dostępny z ośmiobiegową przekładnią automatyczną (zużycie paliwa wg NEDC2: 4,6–4,3 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2–3,6 l/100 km poza miastem, 4,4–3,9 l/100 km w cyklu mieszanym, 115–103 g/km CO2; WLTP1: 5,9–4,9 l/100 km w cyklu mieszanym, 154–128 g/km CO2).

Taką samą moc (96 kW/130 KM) oraz 230 Nm momentu obrotowego od 1750 obr./min oferuje wykonany w całości z aluminium silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik jest dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (zużycie paliwa wg NEDC2: 6,2–5,8 l/100 km w cyklu miejskim, 4,9–4,5 l/100 km poza miastem, 5,4–5,0 l/100 km w cyklu mieszanym, 124–114 g/km CO2; WLTP1: 7,1–5,9 l/100 km w cyklu mieszanym, 161–133 g/km CO2) lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną (zużycie paliwa wg NEDC2: 6,3–5,8 l/100 km w cyklu miejskim, 5,0–4,4 l/100 km poza miastem, 5,5–4,9 l/100 km w cyklu mieszanym, 126–112 g/km CO2; WLTP1: 7,3–6,1 l/100 km w cyklu mieszanym, 166–137 g/km CO2).

Pure Panel, Night Vision, reflektory pikselowe IntelliLux LED®

Dwa panoramiczne ekrany w jednym module tworzą Pure Panel Opla. Ten w pełni cyfrowy, zwrócony ku kierowcy kokpit jest intuicyjny w obsłudze, z powodzeniem zastępując liczne przyciski. Dostarcza on najważniejszych informacji, wykorzystując najnowsze cyfrowe technologie. Uzupełnieniem centrum informacyjnego o przekątnej do 12 cali jest środkowy ekran dotykowy (maks. 10 cali), ustawiony pod takim kątem, żeby kierowca mógł skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu bez odrywania wzroku od drogi.

Flagowy SUV Opla opcjonalnie może być wyposażony w adaptacyjne pikselowe reflektory IntelliLux LED®. 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor, podobnie jak w Oplu Insignii — zapewnia płynną adaptację wiązki świetlnej do warunków jazdy i otoczenia, bez oślepiania innych uczestników ruchu. 

Kolejną technologią, która podnosi poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, zwłaszcza po zmroku i poza miastem, jest Night Vision. Na podstawie obrazu z kamery termowizyjnej system wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów jako obiekty cieplejsze od ich otoczenia i ostrzega kierowcę.

Nowością jest również Highway Integration Assist oferowany w połączeniu z przekładnią automatyczną. Jest to zestaw różnych asystentów sprzężonych z kamerą i czujnikami radarowymi. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odległość od pojazdu poprzedzającego dostosowaną do zaprogramowanej prędkości, a aktywny asystent pozycjonuje Grandlanda pośrodku zajmowanego pasa ruchu. Dzięki funkcji „Stop & Go” Grandland potrafi też automatycznie wznowić jazdę po całkowitym zatrzymaniu.

Pewny wygląd i wysoki komfort

Stylistyka nadwozia jest zdominowana przez typowe dla marki wyraźnie nakreślone linie. Opel Vizor rozciąga się przez cały przód, a pośrodku tylnej klapy umieszczono nazwę Grandland oraz logo z błyskawicą. Kolejnym akcentami są zderzaki oraz boczne panele — w zależności od wersji czarne i błyszczące lub lakierowane w kolorze nadwozia — a także czarne błyszczące oraz srebrne osłony podwozia.

Ergonomiczne i regulowane w szerokim zakresie przednie fotele z niemieckim atestem „Aktion Gesunder Rücken e.V.” („Akcja na rzecz zdrowych pleców”) są wyjątkowym elementem wyposażenia w klasie Grandlanda. W wersji z tapicerką skórzaną są również podgrzewane i wentylowane. Komfort użytkowania podnosi także bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu oraz elektrycznie sterowana klapa bagażnika.

System multimedialny w najwyższej wersji Multimedia Navi Pro pomaga zrelaksować się w podróży. Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów bez zbędnej plątaniny kabli.

 


[1] Wszystkie ceny, to sugerowane ceny detaliczne z VAT w Polsce.

[2] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (rozporządzenie UE 2017/948), a poszczególne wyniki przeliczono na wartości NEDC, aby umożliwić porównanie z innymi pojazdami. Najnowszych informacji można zasięgnąć u dealerów. Wartości te nie uwzględniają w szczególności warunków eksploatacji, warunków jazdy ani wyposażenia dodatkowego oraz mogą różnić się w zależności od rozmiaru opon.

[3] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 odpowiadają homologacji WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). Od 1 września 2018 r. nowe pojazdy podlegają homologacji według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową, bardziej realistyczną procedurą badania zużycia paliwa i emisji CO2. WLTP w pełni zastępuje nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który był poprzednio stosowaną procedurą badań. Z uwagi na bardziej realistyczne warunki testów zużycie paliwa i emisja CO2 zmierzone w cyklu WLTP w wielu przypadkach są wyższe w porównaniu z wartościami zmierzonymi według NEDC. Zużycie paliwa i emisja CO2 mogą się różnić w zależności od standardowego i dodatkowego wyposażenia pojazdu oraz rozmiaru opon.

[4] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 odpowiadają homologacji WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). Od 1 września 2018 r. nowe pojazdy podlegają homologacji według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową, bardziej realistyczną procedurą badania zużycia paliwa i emisji CO2. WLTP w pełni zastępuje nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który był poprzednio stosowaną procedurą badań. Z uwagi na bardziej realistyczne warunki testów zużycie paliwa i emisja CO2 zmierzone w cyklu WLTP w wielu przypadkach są wyższe w porównaniu z wartościami zmierzonymi według NEDC. Zużycie paliwa i emisja CO2 mogą się różnić w zależności od standardowego i dodatkowego wyposażenia pojazdu oraz rozmiaru opon.

[5] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (rozporządzenie UE 2017/948), a poszczególne wyniki przeliczono na wartości NEDC, aby umożliwić porównanie z innymi pojazdami. Najnowszych informacji można zasięgnąć u dealerów. Wartości te nie uwzględniają w szczególności warunków eksploatacji, warunków jazdy ani wyposażenia dodatkowego oraz mogą różnić się w zależności od rozmiaru opon.

Do góry